top of page

לסדר, אחרת, ולחיות.


אולי במקרה (או שלא במקרה) הגיע לידי ספר מסקרן, מיוחד.

ספר פשוט, גאוני ויצירתי. סוד הקסם היפני שמו.

אחרי זמן ממושך בו לא יצרתי, לא רקמתי, לא ציירתי, לגמרי בטעות הגיע לידי הספר "סוד הקסם היפני".

לא תיארתי לעצמי איזה שינוי עומד לקרות בחשיבה שלי.

תמיד חשבתי שעשיית סדר זו עבודה שכלתנית, יעילה ככל האפשר ומאורגנת היטב.

אבל מי אמר שזו השיטה האחת והיחידה לעשות סדר?

קראתי את הספר, נדהמתי, "נדלקתי".

מארי קונדו, יפנית קטנה ואובססיבית, בספרה, לא עסוקה בטיפים לסדר שכלתני ומהיר, היא לא נותנת דעתה על חשיבות ותדירות השימוש בחפצים, לא אלה רלוונטים להחלטה לשמור או לזרוק.

מארי קונדו (האובססיבית, ללא ספק) ממוקדת באהבה.

את עיקרי הדברים שהיא כותבת בספר שלה ניתן, ללא קושי, לתמצת במשפטים ספורים:

"החפצים האהובים עליך ונוגעים ללבך הם המשמעותיים. הם אלה שישמחו אותך, הקף עצמך רק בחפצים כאלה, דבק בהם.

האחרים ימצאו את מקומם. אתה יכול למכור, להעניק כמתנה, אולי לזרוק..."

"הקף את עצמך בחפצים שאתה אוהב".

זו השיטה. נקודה.

אשה שלקחה את המונח יצירתיות והדגימה אותו בפשטות גאונית, (כמעט) כמו באך...

התרשמתי. ניסיתי.

לא רק ניסיתי את השיטה. אימצתי אותה.

סידרתי את פינת העבודה שלי.

ואכן, קרה דבר מה. סדר מופתי, חום, ורגש התקבצו להם בפינה קטנה.

אני לא שבעה מלהביט.

הגוף מתרונן. "וואוו, איזה יופי". השארתי רק את מה שאני אוהבת. כמה פשוט.

My new working space

אם חושבים על כך, מדובר באשה יפנית קטנה, אובססיבית לסדר, שלקחה את האהבה למקומות חדשים.

אני מקדישה לה את האימרה הבאה:

"יצירתיות היא יותר מסתם להיות שונה.

כל אחד יכול לעשות דברים בצורה מוזרה, זה קל.

מה שקשה הוא להיות פשוט כמו באך.

לעשות את הפשוט, את המדהים והפשוט, זו יצירתיות." צ'ארלס מינגוס

הנה אחד הסרטים הקטנים שיצרה ביוטיוב.

ואני? פינת עבודה ה"נקיה" קוראת לי. אני עובדת, שוב מציירת, קצת רוקמת.

למשל, ציור שבוצע בפינה הזאת. החל דרכו כמנדלה והפך תוך כדי עבודה למשהו אחר.

לציור הזה אני קוראת - UNKNOWN PASSION

Drawing, Miri Agassi - UNKNOWN PASSION

היום כבר כמעט כולם מכירים את השיטה, אבל אני כשנחשפתי אליה, נדהמתי.

זה שינוי מיוחל. במקום להתענות ולסדר, לסדר ולחיות. הבנה חדשה, אחרת. שינוי תודה.

וואוו, ממש התרגשות אחזה בי.

ואם במקרה חשבתם לסדר את פינת העבודה שלכם, נסו ליישם את השיטה המופלאה של מארי קונדו. אני ממליצה. ממש!!

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
FOLLOW ME
SEARCH BY TAGS
FEATURED POSTS
INSTAGRAM
ARCHIVE
bottom of page